pexels-photo-6964107-6964107.jpg

e-Umowy – aplikacja do obsługi umów

e-Umowy to aplikacja do zautomatyzowanej obsługi umów. Aplikacja pozwala na zarządzanie pełnym cyklem życia umowy od etapu jej przygotowania przez opiniowanie, akceptacje, elektroniczne podpisanie i e-archiwację po zarządzanie zadaniami związanymi z umową.

Aplikacja e-Umowy bazuje na technologiach Microsoft 365 oraz Power Platform, dzięki czemu firmy korzystające już z planów biznesowych MS365 mogą wykorzystywać istniejące licencje do pracy w aplikacji.

W ramach aplikacji może być wykorzystana dowolna usługa e-podpisu.

Główne funkcjonalności

Szybsze przygotowywanie umów dzięki szablonom

W ramach aplikacji mogą być utworzone szablony najczęściej wykorzystywanych dokumentów, dzięki czemu czas przygotowywania i personalizowania umów czy aneksów może być znacząco skrócony – w szczególności transakcji masowych.

Automatyczne wypełnienie dokumentów potrzebnymi danymi

Aplikacja może zostać zintegrowana z systemami i usługami, które przechowują informacje niezbędne w umowach jak np. dane kontrahentów, dane transakcji, dzięki czemu proces tworzenia dokumentów jest szybszy, a ryzyko błędu minimalizowane.

Dowolne ścieżki opiniowania i akceptacji

W ramach aplikacji mogą być wdrożone różne procesy akceptacji w zależności od typu dokumentu. Procesy akceptacji mogą mieć zdefiniowane sekwencje akceptacji.

Elektroniczne podpisywanie dokumentów

Zaakceptowane wersje dokumentów mogą być automatycznie przesłane do elektronicznego podpisania przez wszystkie wymagane osoby z wewnątrz i zewnątrz organizacji. Moduł umożliwia skonfigurowanie sekwencji składania podpisów oraz rodzaju wymaganych podpisów (zwykłe podpisy elektroniczne, zaawansowane, kwalifikowane czy odręczne podpisy elektroniczne – z biometrią lub bez).

Bezpieczne e-archiwum i szybkie wyszukiwanie dokumentów

Wszystkie dokumenty archiwizowane są elektronicznie w dedykowanym repozytorium dokumentów, które może być przeszukiwane wg. ustalonych parametrów – metadanych jak np. typ dokumentu, data akceptacji czy podpisania lub pełnotekstowo po dowolnym fragmencie poszukiwanej frazy.

Automatyczne przypomnienia o zadaniach

Aplikacja może automatycznie przypominać o ważnych zadaniach związanymi z obsługą danego dokumentu – np. o potrzebie dokonania indeksacji cen, weryfikacji wykonalności postanowień umowy, odnowieniu czy ew. wypowiedzeniu umowy.

Pełna kontrola nad dokumentami i historią zdarzeń

System przechowuje historię wszystkich działań związanych z danym dokumentem od momentu jego utworzenia, przez wszystkie akceptacje, e-podpisanie po zadania realizowane z dokumentem, dzięki czemu osoby nadzorujące proces mają pełną kontrolę nad przepływem informacji.

Przejrzyste raportowanie kluczowych informacji

Wszystkie kluczowe informacje dotyczące umów mogą być wizualizowane są w formie czytelnych raportów dostępnych w ramach Microsoft Power BI. Przykładowe raporty to: liczba umów w czasie, rodzaje umów, liczba umów na poszczególnych etapach obsługi, rozkład umów wg kontrahentów, rodzajów transakcji itp.

Poznaj korzyści płynące z wdrożenia e-Umowy

Oszczędność czasu i kosztów obsługi umów

Wdrożenie aplikacji e-Umowy eliminuje ręczne przygotowywanie dokumentów do podpisu i obsługę całego procesu zbierania podpisów oraz archiwizacji – w szczególności dokumentów masowych. Wszystkie operacje są zautomatyzowane, co pozwala zaoszczędzić czas pracowników i ograniczyć koszty związane z czasem oraz logistyką dokumentów.

Minimalizacja ryzyka opóźnień

Dzięki automatycznym przypomnieniom związanych z podpisanymi dokumentami firma minimalizuje ryzyka związane z przeterminowaniem działań, które powinny być podjęte w związku z danymi dokumentami jak np. monitoring realizacji umowy, odnowienie umowy, jej ew. wypowiedzenie itp.

Bezpieczeństwo dokumentów i podpisujących

Aplikacja e-Umowy zapewnia bezpieczeństwo zarówno danych i dokumentów przetwarzanych w ramach procesu jak i bezpieczeństwo osób podpisujących – aplikacja dba o zbierania akceptacji wszystkich niezbędnych osób oraz sekwencję podpisywania dokumentów. Do danego dokumentu oraz procesu e-podpisywania mają dostęp tylko osoby uprawnione.

Pozytywne doświadczenia użytkowników

Dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów wg ustalonej sekwencji wszyscy uczestnicy procesu (osoby akceptujące, podpisujące czy tylko do wglądu) mają pełną wiedzą na jakim etapie jest dokument, kto już zaakceptował i podpisał, kto będzie następny, czy proces odbywa się terminowo. W przypadku opóźnienia aplikacja sama przypomni o niezbędnych krokach. Cały proces jest w pełni cyfrowy i nie wymaga logistyki papierowej wersji dokumentów.

Frequently Asked Questions

Aplikacja bazuje na technologiach niskokodowych (tzw. low-code) Microsoft, dzięki czemu może być szybko wdrożona i szybko dostosowywana do zmieniających się wymagań czy regulacji – też przez przeszkolonych użytkowników wewnętrznych w firmie. 

Dla firm, które korzystają już ze środowiska Microsoft aplikacja będzie naturalną częścią tego środowiska, co zdecydowania ułatwia adaptację rozwiązania w firmie. 

Dzięki stałym aktualizacjom Microsoft aplikacja zapewnia dostęp do najnowszych technologii Microsoft, dzięki czemu aplikacja jest stale nowoczesna. 

W ramach aplikacji e-Umowy można wykorzystać większość dostępnych na rynku usług e-podpisu, które udostępniają API do integracji. W ramach wdrożenia możemy też zarekomendować któregoś naszych partnerów od e-podpisu.

Aplikacja e-Umowy budowana i konfigurowana jest w oparciu o technologię niskokodową (tzw. low-code) dostępną w ramach narzędzi Microsoft 365 i Power Platform, dzięki czemu czas wdrożenia jest o wiele szybszy niż w przypadku budowania aplikacji metodą tradycyjną (poprzez kodowanie). Średni czas wdrożenia to tylko 2,5 miesiąca. 

Koszt wdrożenia aplikacji e-Umowy uzależniony jest od kilku czynników – m.in. od złożoności poszczególnych etapów procesu, złożoności matrycy akceptacji czy zakres integracji. Zazwyczaj oscyluje od kilkudziesięciu tysięcy złotych do 150 tyś. zł. Zapraszamy do bezpłatnej wyceny aplikacji dla Państwa. 

W zdecydowanej większości przypadków tak, dzięki czemu koszt utrzymania aplikacji może być niższy niż w przypadku rozwiązań opartych o zewnętrzne licencje. Ostateczne potwierdzenie możliwe jest po zapoznaniu się Państwa wymaganiami w zakresie procesu oraz rodzajem aktywnych licencji.

W aplikacji e-Umowy może być udostępniony każdy rodzaj e-podpisu – „zwykły” podpis elektroniczny, zaawansowany oraz kwalifikowany podpis elektroniczny. W ramach wdrożenia pomagamy dobrać odpowiedni rodzaj e-podpisu biorąc pod uwagę m.in. wymogi prawne danego rodzaju transakcji oraz dostępność/popularność danego rodzaju e-podpisu wśród podpisujących.

pexels-photo-5699486-5699486.jpg

Oszczędzaj czas i pieniądze z naszą aplikacją e-Umowa